Geram dan Terkedu

Serius. Kalau tadi budak tu bukak jer tingkap kereta dia, memang aku bagi penumbuk. Minta maaf kalau aku agak kasar tapi memang aku terkurang sabar dengan orang yang tak ada sivik.

Jalan utama, adalah jalan aku. Engkau tu keluar simpang, sepatutnya berhenti dan tengok kiri-kanan. Sangat pasti yang engkau nampak aku. Lagi dengan aku bawak anak-anak nak pergi sekolah..naik motor. Kering betul hati kau. Sungguhpun aku mengelak dan potong ke kanan, tapi sekiranya ada kereta dari belakang yang laju melalui lorong kanan, sangat pasti aku dan anak-anak akan melambung.

Kumat-kumit mulut kau aku faham yang kau kata kau dah lambat. Terkedu aku dengan jawapan kau. Terencat betul kepala hotak kau dengan alasan lambat kau boleh langgar orang?

Nasib kau jugak aku dah lambat dan malas nak panjangkan cerita. Nasib kau jugak aku tak teringat langsung nak ambil nombor plat kereta kau.

Puas aku beristighfar. Kalau boleh aku pon taknak tunjuk sifat amaarah depan anak-anak. Memaki-hamun orang meskipun orang yang salah. Tapi keadaan luar kawal tadi yang membahayakan nyawa anak-anak aku buat aku hilang pedoman. Kalau tak tentu Amy kena bail aku kat jail :p

Tinggalkan Jawapan

