Insaf laa weh..

Si-Abang kebelakangan ni buat aku seram. Atau sebenarnya impak dari pertukaran sekolah agamanya dari As-Syakirin ke Al-Mubarakah…? Seminggu dah bersekolah, hari-hari balik bawak pelajaran baru. Isnin – syurga dan neraka. Itu yang keluar soklan,”Mama, cukup ke solat Abang ni untuk Abang masuk syurga?”. Hari ke-2 (Selasa) dia cakap pasal hari kiamat. “Betul ke movie 2012 tu?”. Sampai esoknya tanya soklan yang sama. Rabu – “Kalau abang cakap ngan mama, mama promise tak call sekolah abang marah kat ustazah abang?” “Ok, Mama promised.” “Ustazah kata, kalau kita sesat kat hutan dan tak jumpa langsung makanan, tiba-tiba hanya ada khinzir/katak, kita boleh makan untuk alas perut supaya kita tak mati, betuk ke Ma?”.  Khamis – berbuat baik kepada ibupada dan orang tua. Jumaat -Kitab & Rasulnya. Yang ni sebab aku ni banyak makan semut terpaksa laa aku google balik.

Atau sebenarnya Allah sayangkan aku dan suruh aku bertaubat?
Subhanallah.

Tinggalkan Jawapan

