Dr. FK Siri Mendengar Sambil Merempit

Dr FK kata, Allah berfirman yang bermaksud : Berdoalah kamu untuk jiran-jiran kamu nescaya malaikat akan mendoakan kamu lebih daripada itu. Sesungguhnya doa jiran itu amat makbul.

Wow. Tak sangka pulak. Selalu yang aku tahu cuma jiran itu adalah saudara terdekat kita. Yang ini lagi dahsyat. Maknanya, kalau aku mendokan untuk jiran-jiran aku sure hidup mereka akan bertambah baik. Kalau aku mendoakan anak-anak mereka supaya menjadi lebih cerdik dan baik, sure takkan ada lagi budak main teng-teng depan rumah aku, takkan ada juga lagi orang nak palit aiskrim dekat dinding rumah aku atau makan nasi depan rumah aku!

Tinggalkan Jawapan

