Bonda, Sedap & Pokai

Masa aku dah meningkat remaja, aku dah set dalam kepala aku nak jadi ibu yang baik, nak jadi ibu yang serba boleh (walaupon masa tu aku takde istilah kapel2 ni dalam hidup aku. sebenarnya gua tak cukup market..manade orang nak..huhuuhu). Boleh masak, boleh menjahit, boleh mengajar – mental, fizikal, akademik & akhirat. Tapi bila tiba waktunya, sebenarnya ,menjadi ibubapa itu adalah satu amanah yang paling susah & besar untuk dipikul. Akhirnya, aku akui yang aku bukan ibu yang baik. Meskipon begitu, aku anggap aku masih belum gagal dan akan terus berusaha. Anakanda, bonda sayang korang semua!

Oh ya. Petang Ahad yang agak paneh tadi aku telah berusaha membuat karipap. Dah hampir 30tahun hidup, ni laa haa 1st time aku buat karipap. Susah wooo. Dipendekkan cerite, aku memang ada bakat tapi perlu diasah lagi. Takpe. Rasa sedap …walaupon tidak begitu rupawan (errr…ngeri beb! tu yang gua tak hamik gambar tuh). Malamnya aku masak Black-Pepper-Beef-Fried-Spaghetti. Daniel cakap “bestnya hari ni. Mama masak semua yang sedap-sedap”.  Speechless. Tersentuh. Apo lagi yang den nak?? huaaaaaaa……..

p/s : Ibu-Saemah sure cakap, kakteh suke bagi anak makan yag bukan-bukan. errkk..

Mak aku dah tepon tanya itu ini pasal kenduri adik aku. Adoyai…fenin mak nyah! Mak kering gilos neh. Bulan lopeh gaji awal bona. Ni haa nak menunggu gaji lagi seminggu lobih, raso tak tertanggung. Esok, insyaAllah den nak poso lah. Alang-alang dah pokai neh, poso pon banyak tak berganti, den buek sekaligus lah. Amiin..

Tinggalkan Jawapan

